Małżeństwo
Sakrament małżeństwa to święta, nierozerwalna wspólnota osób ochrzczonych, powołanych przez Boga do miłości i wierności oraz do przekazywania życia.
Wielka godność tej wspólnoty domaga się, aby narzeczeni potraktowali poważnie przygotowanie do małżeństwa.
Formalności, jakie trzeba załatwić:
Rezerwacji terminu ślubu należy dokonać osobiście w kancelarii parafialnej mniej więcej rok przed planowaną datą; w kancelarii otrzymuje się „folder dla narzeczonych” (w przypadku rezygnacji należy niezwłocznie powiadomić o tym parafię).
Ślub i wszystkie formalności przedślubne załatwia się w parafii narzeczonej lub narzeczonego.
W innych przypadkach należy udać się po zgodę na spisanie protokołu oraz pobłogosławienie małżeństwa do duszpasterza z parafii narzeczonej lub narzeczonego.
Trzy miesiące przed planowanym terminem ślubu należy zgłosić się do kancelarii parafialnej w celu ustalenia terminu spisania protokołu przedślubnego.
Należy dostarczyć:
Świadectwo chrztu
z parafii, w której narzeczeni zostali ochrzczeni (świadectwo chrztu jest ważne 6 miesięcy)
Świadectwo bierzmowania
jeśli na świadectwie chrztu nie ma adnotacji o sakramencie bierzmowania, należy dodatkowo wziąć zaświadczenie o przyjęciu tego sakramentu z parafii, gdzie miało miejsce
Dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego
jeśli ślub ma być konkordatowy
ostatnie świadectwo z religii
szkolne lub indeks katechizacji
dowód osobisty
lub inny dokument potwierdzający tożsamość
dane świadków
imię, nazwisko, dokładny adres zamieszkania, zawód wykonywany
Świadectwo ukończenia nauk przedmałżeńskich
i odbycia rozmowy w poradni rodzinnej